Första skoldagen

Jag delar upp det här inlägget i två delar så det inte blir alldeles för mycket text i samma inlägg.
Idag var första skoldagen! Jag har bara varit i skolan en gång tidigare eftersom det var sommarlov för barnen sist jag var här, så det var en del nytt för mig. 
Vi åkte från hemmet med Rose och David och klockan åtta började skolan med att barnen sjöng nationalsången och bad och vi fick presentera oss. Efter det organiserade vi böckerna för de olika klasserna och hade sedan lektion med ettorna och treorna. Rose och David höll i största delen av lektionerna liksom för att träna oss. När skoldagen var slut för oss vid 12 åt vi frukt och åkte sedan tillbaka hem.
Organiserar de olika klassernas skolböcker.
Lektion med ettorna.
Rose och David lär barnen hur man presenterar sig själv.

Lektion med treorna, som ni ser är den klassen ganska mycket större än ettornas.

Färgläggning, idag tränade de på att fråga "Hur mår du?" och svara och även orden boy och girl.





 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback