Twist

Idag hade vi highschool-klasserna med Rose och David. Mina sista lektioner med dem före jag åker hem, känns lite konstigt. Jag kunde inte delta på lektionerna till 100% eftersom jag har myggbett som dödar mig. Står jag upp för länge får jag så ont i fötterna. Jag gick ut lite då och då och satte mig på en bänk med fötterna i högläge och då gick det bättre för en stund. Efter skolan skjutsade David mig direkt till kliniken just vid vårat hem. De rengjorde mina myggbett och konstaterade att de är infekterade och nu ska jag gå dit dagligen för att få dem rengjorda. Går även på antibiotika igen, haha kommer hinna bli immun mot det innan jag kommer hem.  
På eftermiddagen tog jag en promenad och pratade med mamma på Skype. Mycket trevligt. Det regnade även lite grann, vilket var sååå skönt. 
Strax efter att jag kommit hem kom även barnen. Det blev lugna aktiviteter för min del idag. Barnen gick och la sig redan halv sju så jag tog en lite längre dusch, tvättade håret med lusschampoo och har nu suttit ute på altanen i ett par timmar och sitter här än. 
Imorgon är barnen lediga så det blir lite sovmorgon. Har dock sagt att jag kommer till kliniken vid 10-11 så kan inte sova alltför länge.
Gos imorse innan Amalie, Rose och David kommit till skolan.
Tog en smygbild på skolans rektor eftersom han är så söt.
Mina svullna och nyomplåstrade fötter.
En sådan här tvätthög ligger och väntar på barnen nästan varje dag när de kommer hem från skolan. Kläderna är tvättade men de får själva sortera dem.
Promenad just innan regnet drog igång.
So serious selfie.
Barnhemmets "mamma" och vår kokerska höll på att skala frukt när jag kom hem.
I söndags fick barnen ABC-böcker av sponsorerna och de används flitigt. De är jättebra. Barnen lär sig en massa engelska ord och jag har lärt mig en del thailändska.
Tjejerna hoppade någon variant av twist med loom-banden de gjorde i helgen.
Det gjorde även de yngre barnen.
Hon tyckte det var kul att trycka upp sin klänning i ansiktet på mig eftersom jag sa att den luktade illa!
Amalie gjorde ett nytt band till nyckeln till volontärhuset, vilket denna kille gillade väldigt mycket.
Får sällskap av Fay nästan varje kväll nu, mysigt!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback