Sjuklingar

Ännu en dag i paradiset! Nejmen ah. Idag gick jag upp och åt frukost och gick sedan ut och lekte med barnen. Jag hann leka med dem en ganska lång stund innan de ställde sig på kö och jag förstod att de inte hade ätit frukost än och att det var dags för det nu. Jag åt med dem och fick även sticky rice, åååhhh. Efter frukosten hade småbarnen samling så jag satte mig med dem, gjorde lite ramsor och sjöng svenska barnsånger. Sen kollade vi på tv, tecknat. Vid 10 tog jag mig iväg till kliniken. Det var en väldigt awkward besök eftersom en mamma med ett litet barn stod och kollade på och mamman pekade på alla mina myggbett.. och doktorn måste varit full för han satte de flesta plåster just nedanför själva myggbetten...
När jag kom hem från kliniken kom vår mat men jag satt kvar med min flicka som var helt förstörd ett tag. Jag märkte redan då att hon hade feber men visste att barnen strax skulle sova middag så då skulle hon iallafall få sova lite. Amalie har också varit sjuk idag, den där slängen av feber som är så lätt att stöta på under de första dagarna här. 
Jag åt och kollade sedan på tv med de äldre barnen ett tag. De kollade på en skräckfilmskanal. Jag ville bara skratta rakt ut för det var så komiskt och billigt men barnen var jätterädda. 
Jag gick iväg till 7eleven för att köpa balsam och bara några få barn var vakna när jag kom tillbaka. När småbarnen vaknade tog jag direkt hand om min lilla sjukling. Hon var kokhet och somnade i min famn när jag bar på henne så jag bäddade ner henne i min säng och jag och Amalie lyckades få i henne febernedsättande (vi fick muta med godis...). Hon mår bättre nu.
På kvällen åt barnen tidigt och jag satt med dem och gick sedan upp för att natta dem. 
Älskar att vakna upp här!
Det var en varm morgon och barnen trängdes vid de två vattenbehållarna som finns här. Det finns bara några få muggar till varje så de måste turas om.
Min sjuka flicka tajmade bra och fick vattnet ifred.
Vacker flicka med sticky rice.
De enda som klarade av att äta riset utan att bli kladdiga.
Min snuttis som följer med till Sverige på lördag.
Tumbrottning är väldigt populärt här!

ABC-böckerna var framme igen, hoppas verkligen det fixas nya batterier till dem när de som sitter i nu tar slut. Hoppas dock INTE att det gör det till de leksaksmobiler barnen fick igår, värsta ljuden i mitt liv och de låter HELA TIDEN. Jag dömer den som gav barnen dem.
Sjukstuga pt.1. Lillan hade skadat tån så hon fick komma och bli omplåstrad. Så kul att det alltid slutar göra ont så fort de får ett plåster..

Min ängel som jag knappt sett på flera dagar för att hon har varit sjuk. Det var så underbart att få hålla och krama henne igen och höra hennes skratt. 
Puss!
Älskar henne så.
Tv-selfies!
Underbara tjejer! Haha hon till vänster härmade mig på de två sista bilderna.

Så mysigt att kolla tv med dem. Man har alltid flera barn som ligger på en och gosar med en.
Hemkommen från kliniken med en liten flicka som börjar bli allt sjukare.
Fick hjälp med påfyllningen av vattenflaskor.

Väntar på barnens lunch.
Hörde någon ropa mitt namn flera gånger och jag såg mig omkring med såg ingen, flera minuter senare upptäckte jag att en utav killarna satt i ett träd.
Dagens regn pågick även denna gång alldeles för kort tid..
Idag körde en kille runt på baby i den här bilen, och den här gången fick jag några bra bilder! 

Åh så fina.
Selfie with mah boiii!
Sjukstuga pt.2(mormor skulle trivas här). Bar in min flicka till oss och bäddade ner henne i min säng.
Hon frös så mycket att jag satte på henne Dennis tröja som jag sover i, den blev som en långärmad klänning för henne.
Efter lite dricka, en banan och medicin+godis blev hon piggare och roade sig med att lägga in aktiviteter i mammas kalender, imorgon mellan 12 och 13 ska hon iväg på "dspr".
Satt ute med henne ett tag innan jag gick iväg med henne så hon kunde duscha.
Middag.
Efter-maten-selfies! :) 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback