Palmer

Efter frukosten imorse tog jag med mig de gatukritor som Elin lämnat ut till barnen. De höll oss sysselsatta en lång stund men tyvärr har jag inga bilder att lägga upp på grund av dåligt batteri. Det var strömavbrott inatt så mina saker kunde inte ladda. 
Vid tio gick jag iväg till kliniken och fick myggbetten rengjorda och blev omplåstrad på nytt. När jag kom tillbaka lekte jag med barnen tills det var dags för lunch. Efter lunchen tog jag en promenad och just när jag kom ut på vägen så kom bussen till Mae Klong(centrum) så jag hoppade på den och promenerade där inne istället. Bussen kostar bara 10 bath per väg. 
När jag kom tillbaka just efter två umgicks jag med de äldre barnen i ett par timmar eftersom de yngre sov middag till sen eftermiddag. Satt på bryggan med en fin tjej sovandes i mitt knä någon halvtimme. 
Såg också att en utav de äldre tjejerna satt och pratade med två kvinnor. Efteråt berättade hon att det var hennes mamma och mormor. Jag frågade om de kommer hit ofta och hon sa att den här gången var den första i år, de kommer när de har råd. 
När småbarnen vaknade satte jag mig med dem ett tag, de hade någon form av samling så kände inte att jag vågade dra iväg dem för någon aktivitet. Jag åt middag med dem och sen kollade vi tv ett litet tag innan jag gick hem till vårt hus och duschade. 
Min flicka lekte lärare imorse och försökte lära mig sina egna bokstäver.
Hon gjorde sig även bekant med magneten som jag, Elin och Jossan köpte i Hua Hin, den ser ut som en ödla. Hon blev först jätterädd och det tog några minuter innan hon förstod att den inte var riktig. Jag hade iallafall väldigt kul när jag jagade runt henne med den i handen.
MDe här två tjejerna fick lov att sitta i vårat hus och äta sina snacks för att ingen skulle ta dem ifrån dem.
Några utav tjejerna klipptes idag. Blev så förvånad när jag såg den här tjejen med lugg, hon har alltid sett lite pojkig ut tidigare.
En något för stor tröja.

Amalie och Tomtis.
Den här tjejen red på min rygg, hon går i sexan så hon är inte jätteliten, men jag har alltid kallat henne för "My baby" så det är helt okej ändå!
My baby, så fin.
Min solstråle red också på min rygg, hon är iallafall lite mindre haha.

<3
Lite posebilder som barnen tog på mig haha!
Close-up. Har bara ett ord, perfektion.
Killarna roade sig med att kasta gamla mjölkförpackningar mot stenarna vid floden så de exploderade.. Kan ju säga att det flyter omkring en hel del skräp i floden.
Vattenmelon läste noggrant på fodralet till någon skräckfilm eller vad det nu var.
Läxläsning.
Den här tjejen alltså.. Hon är verkligen den galnaste och skönaste jag någonsin träffat! Det är sjukt hur kul man kan ha med henne. Har dansat det fulaste jag kan tillsammans med henne. Hon är också en extremt duktig elev, tydligen inte bara i engelska. Hon fick award i skolan häromdagen för att hon är så duktig!
Hon liksom bara la sig där under babymyggnätet tillsammans med katten. Har en sjukt rolig video på henne från det här också, hoppas jag kan få upp den här när jag kommer hem.
Katten hade kul, eller..?
Apor i palmerna vid vårat hus.


Min solstråle är en riktigt duktig gymnast! Vill ta med henne till Sverige och ha med henne i Guldgymnasterna som jag tränar.
Min älskade solstråle! Jag gör allt för att hålla tankarna borta från att det bara är en enda vecka kvar tills jag måste lämna henne och alla andra underbara barn..
Självklart ser jag det själv, den här bilden är fulfulful(!!!!) men jag väljer ändå att ladda upp den för den visar hur bra jag mår här, hur kul jag har och hur bekväm jag är.
De här tjejerna alltså, så mycket kärlek!
Så fin bild på så fin tjej.
Palmer.
Smutsig i näsan...
Sådär lagom lättroad hahaha!
Trolleri för de andra barnen.
Selfie.
Min ängel är febrig och jag har knappt sett henne på ett dygn..

Middag.
Bästisarna.
Min söta kanonkula!
Dags för småbarnen att gå och lägg sig. De räknas som småbarn tills de börjar andra klass (med undantag för två killar).
Baby har skadat foten, han skrapade upp den mot trappan.

Bäddning.
Avslutade min kväll med lite glass.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback