Morgonbomber

Idag vaknade vi av att det smällde helt sjukt mycket utomhus. Det var läskigt och höll på ganska länge. Jag antar att det var fyrverkerier men det lät verkligen som bomber..!  Jag gick jag iväg till kliniken vid tio och när jag kom tillbaka hade redan vår lunch kommit. Vi åt och gick sedan iväg till floating market, antagligen sista gången jag är där för denna gång. Köpte lite smågrejer och lyckades äntligen använda upp större delen av mina mynt! Hittade dock ett mynt som var typ en fjärdedels bath, vilket irriterade mig för att det aldrig kommer gå att använda så jag kastade det i vattnet och gjorde en önskan. 
När vi kom tillbaka från marknaden var klockan runt tre/fyra och barnen lekte med de nya saker de fått av sponsorerna så jag lekte med dem. Jag åt flingor till middag och när jag var klar skulle barnen redan gå och lägga sig även fast klockan bara var strax efter sex.. 
Det första jag såg imorse när jag gick utanför dörren, så underbart.
Kliniken. Den ligger just utanför vägen in till barnhemmet.
Den här låg utanför och kollade på mig när jag skulle in. Trodde jag skulle få ena benet avbitet eller nåt, men han bara låg där så jag satte mig och klappade honom en stund när jag var klar där inne.
Aj.

Flera av barnen pluggade eller något när vi kom hem från marknaden. Jag har hjälp de äldre tjejerna med engelskaläxan de har till på torsdag idag.
De här fina nallarna fick barnen av sponsorerna idag. Min solstråle gav mig hennes nalle.

Barnen har hoppat ännu mer twist idag. 
De äldre skjutsade runt de minsta barnen i den här bilen. De sprang så snabbt att jag inte lyckades få någon bra bild.
Finns få saker som är bättre än att se dem leka och må bra.
Den här killen var ledsen och jah fick trösta honom ett tag. Det var läskigt för en annan kille kom och började dra mig i armen och drog med mig till framsidan av huset där den här killen låg på marken och bara skrek och grät. Jag vet fortfarande inte vad som hade hänt, det enda jag fick ur honom var namnet på en annan kille här. Hur som helst så tog jag den här bilden för att se om han skulle le, det tog 3-4 bilder så log han igen.
När han hade duschat mådde han riktigt bra igen.
Åh min hjärtis, så underbar. 
Kortspel i väntan på middagen. 
Min flicka gick omkring med bestick och muggar i ansiktet..

..sen fick hon massa mat i ansiktet.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback