Invaderade av flygfän

Igår åkte bara jag och Josefin till skolan. Vi hade som vanligt två lektioner och just igår hade vi fyrorna och femmorna. Det var roliga lektioner. Vi planerade lektionen efter hand som den pågick och gjorde vad vi kände för, och det gick bra! På eftermiddagen sov jag två timmar och sen kom regnet som jag skrev om i förra inlägget! Åh så härligt! På kvällen gick barnen och la sig jättetidigt så jag, Elin och Josefin satte oss på bryggan ett tag. Det var väldigt mycket fladdermöss där och vi var förvånade att vi inte hade lagt märke till det tidigare. Jag blev lite äcklad och bestämde mig för att gå och ta en dusch.. Jag kom dock inte in i huset då hela vår altan var täckt med flygfän som var säkert två centimeter långa och fladdermöss. Vi kom in tillslut och efter någon timme låg de flesta flygfänen döda på altanen och fladdermössen var borta. Vi trodde först att det hade berott på regnet och åskan men sen klurade Jossan ut att det var puppor i taket som hade spruckit.. Usch! 
Imorgon åker vi iväg till Hua Hin med barnen och stannar över helgen och hur uppdateringen blir där kan jag inte riktigt säga, vi får hoppas på det bästa helt enkelt!
På skolbussen!
Barnen på sista bilden var båda med i småbarnsgruppen när jag var här i mars 2013 och nu har de blivit så stora att de är "mellanstora", det är så kul att se dem växa. <3
Första lektionen med fyrorna. Det står "Orn love Annelie" på tavlan, så söt.
Härlig klass!
Rast!
Våra femmor!


Hon och focus var våra härligaste elever!! Bästa vänner för livet dom där två!! Så söta och focus som skäms över allt! Sötisen!! Och bussresan är den absolut bästa stunden varje dag!!

2014-07-03 // 12:04:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback