Hua hin

Hej!
Jag har tagit bilder här i Hua Hin med både kameran och mobilen och tänkte vänta med att ladda upp bilder tills jag har alla på samma ställe.
Igår vid 6 tiden kom vi fram hit och blev positivt överraskade av vårt boende. Vi hade bara fått höra att vi skulle bo på en militärbas och jag tänkte mig att det skulle vara taggtråd runt hela området, grått och trist, och ett stort rum som vi alla skulle sova i. Så fel man kan ha. Vi bor i ett rum med två våningssängar, tv, kylskåp, eget badrum, som ett riktigt hotellrum verkligen! Vi delar rum med en liten tjej som går i vår andra klass.
Vi åt någon timme efter att vi kommit fram igår sedan var det en liten konsert på området och vi "falanger" (utlänningar) fick gå upp på scenen. Jag tror vi somnade ganska tidigt, jag och vår rumskompis i min säng, mysigt! 
Idag var det frukost klockan 7. Efter vi hade ätit delades vi upp i två mini-Vans och åkte iväg till ett museum som kallades "For art's sake!". Det var ett museum med bilder målade på väggarna och det var riktigt kul. Har många roliga bilder därifrån. När vi kom tillbaka till där vi bor fick barnen fritid. Det fanns massa olika aktiviteter, en pool fylld med olika leksaker, havet för de äldre, målning och på eftermiddagen kom även en massa folk som ställde upp stånd där de bjöd på pannkakor, sockervadd, slushie, allt! 
Efter lunchen var många utav våra barn vid nerförsbacken som ligger mittemellan våra två hus som vi är uppdelade i och åkte på de små plastbilar de fått. Till middag var det BBQ-buffé som var väldigt uppskattad. Vi åt i flera timmar för det var både mat, olika driclor och efterrätter. Det var även en show som höll på samtidigt, riktigt mysig kväll! Nu ligger jag i sängen med två utav tjejerna, så mysigt att få dela säng med någon igen nu när jag inte gjort det på nästan två veckor! 
Bilderna kommer nog upp imorgon, puss!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback