Gong

Idag när skolan var slut lekte vi med baby ett tag och jag och Jossan la pussel, så kul haha! Vi skar också frukt till fruktsallad som jag sitter och äter just nu. Jag solade ett litet tag på eftermiddagen och sen gick jag och Jossan iväg till 7eleven. När barnen kom hem hjälpte jag de yngre att städa. De plockar upp saker från marken, chipspåsar, plast och ibland till och med löv och varje dag får de ett tal och då ska de plocka så många saker. Idag var det 18. När det var färdigstädat gick jag till bryggan där killarna oftast befinner sig. De hade tagit upp ett djur från vattnet. Jag vet faktiskt inte det svenska ordet för det, men på thailändska hette den tydligen "gong" och påminde om han som pratar franska i Hitta Nemo. 
Nu på kvällen har det varit det gamla vanliga, sitter med när barnen äter sen går vi upp och nattar dem, mysigt.
Sooolar.
Hade besök av en fin ödla som till och med posade för oss.
Min ängel. Många av barnen kallar henne Cat för de där små "morrhåren" hon får under ögonen när hon ler och skriker.
Spiderman!
Största charmtrollet!
Killarna fiskar ganska ofta.
Städning!
Gongen!
Baby med sin underbara mamma.
När middagslådorna kom var jag och Jossan inte hungriga eftersom vi köpte varma mackor på 7eleven. Elin åt upp sparrisen från alla tre lådorna!
Baby somnade så sött i Elins knä.
Fruktsallad.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback