Pjong gästbloggar

Hejhej!
 Mitt recept på kladdkaka med kexbotten har snabbt blivit väldigt populärt och efterfrågat. Därför ska jag nu vara så snäll att jag delar med mig av det till alla Min Kompes bloggläsare. 

Ingredienser

KLADDKAKAN
3 dl socker
4 msk bakpulver
5 1/2 dl vetemjöl
1 dl kladdkaka
9 dl kakao 
5-6 ägg, beroende på konsistens. 

KEXBOTTEN
3 dl mjöl
7 msk smör
45 ml socker 
3 tsk kex

GÖR SÅHÄR
Vispa ihop socker och ägg poröst. Använd gärna elvisp och apelsinjuice. 
Blanda de resternade torra ingredienserna i ett litermått och skaka väl. 
Rör ner blandningen i äggsmeten. Tillsätt till slut kladdkakan. 
BröDa en slät kakform med limpa och julknäcke.

Blanda ner alla kexingredienserna i en stor, helst vit bunke. Krossa 3 tsk kex och smula ner. 

Häll ner kexsmeten i den bröDade kakformen och grädda mitt i ugnen 7 minuter och 13 sekunder. Ta sedan ut, häll på kladdkakssmeten och ställ tillbaka in i ugnen. Tages ut när kakan fått ett svart täcke över sig. 
Klart!
Serveras med äppeldryck av ciderkaraktär och goda vänner. 


Ha det bäst AnneliEs läsare, nästa vecka kommer jag med ett nytt spännande inlägg!
PUSSEN
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback