Dag 10 - Sporter jag tränat och åsikter om dem

Fotbolle
Det gick jag på när jag var ganska liten. Jag tränade i BK Forward, gick på typ tre träningar och hatade det. Ett par år senare var jag på ett sommarläger och tyckte faktiskt att det var riktigt kul då, men jag fortatte inte med det.
Innebandy
Jag gick en träning, grät hela träningen, jag tyckte inte det var kul.
Dans
Det har nog de flesta tjejer gått på. Jag har alltid gillat att dansa så jag gillade det. 
Friidrott
En sport jag tränade ganska länge faktiskt. I början var det väldigt oproffisionellt. Vi hade träning i en skolas gymnastikhall och lekte bara lekar. Efter ett tag tävlade jag, jag sög verkligen men jag tror jag tyckte det var kul.
Gymnastik
Jag började träna i sexan och håller fortfarande på. Jag började i en grupp på relativt hög nivå för mig som knappt kunde hjula. Jag gick omkring där och var sämst i något år och på sommarlovet bestämde jag mig för att bli bra. Nu tränar jag själv i en Mixtrupp och är även tränare för några underbara barn. Jag älskar gymnastik.
Cheerleading
Det var en kul sport, absolut. Men för mig som gymnast kändes det som att det var sporten för de som är för dåliga för att bli gymnaster och så tycker jag fortfarande. 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback