My reason

När min pojke var fyra år var vi på Mallorca.
En morgon skulle jag springa utefter stranden.
Anders ville följa med.
Efter 25 meter blev han trött.
Han stannade, med jag sprang vidare.
När jag vände, såg jag honom som en liten prick, som satt och väntade på mig.
När jag kom närmare såg jag att han gjorde någonting.
När jag kom helt nära såg jag vad.
Han satt nere vid strandkanten och kastade snäckor i havet.
Under natten hade spolat upp mängder av snäckor.
Han räddade dem tillbaka i livet. 
Jag tyckte det var fint, och sa det också.
Men...
Det var hundra snäckor på en meter och stranden var en mil.
Så jag ville få honom att inse det meningslösa.
Jag sa: Det är fint, men vad tror du att det spelar för roll att du kastar tillbaka en snäcka eller två.
Först tittade han bara på mig.
Han hade en snäcka i handen.
Sakta stäckte han upp den mot mig och sa:
För den här.
För den här spelar det roll.


Det här är så nära ett inlägg jag kommer om mina underbara sex veckor i Thailand än så länge. 
Det går inte en dag utan att jag längtar tillbaka, saknar och gråter. Det händer varje dag, så fort jag får lite tid över att ta det lugnt och tänka så kommer de där saknads-känslorna och tårarna direkt. Det har ännu inte gått mer än tre dagar utan att jag drömt att jag varit där, vaknat och blivit så besviken. Tänk om jag fick vakna där, med massa liv utanför dörren. Barn som leker, barn som skrattar, barn som gråter, barn som kramas, barn som säger att de älskar dig. Att få vara mitt i allt det där gör en lycklig, in i själen. 
Att säga hejdå var bland det jobbigaste i mitt liv, att krama alla de där människorna som varit runt omkring en hela tiden i sex veckor, de som man så snabbt började älska så extremt mycket. Den där sista kramen som kan ha varit den sista på några månader, år, eller någonsin, man vet ju inte. Det kändes så konstigt att veta att deras liv fortsatte som vanligt när jag åkte där i från, när jag kom fram till flygplatsen var det dags att gå upp till sovsalarna och försöka sova. Nästa dag var bara en helt vanlig dag på deras sommarlov förutom att det inte var en enda volontär där. 
Jag kan inte fatta hur otroligt lång bort allt det där är, men att det faktiskt finns där någonstans. Jag levde ett liv som jag älskade på barnhemmet. Jag kände mig så uppskattad, som att jag var någon de behövde. Jag kan inte  rädda alla Thailands barn, men jag fanns där för de barn som bodde på just det barnhemmet, och det betyder också mycket. 
Världens finaste, underbaraste och värdefullaste människor, ni äger en så otroligt stor del av mitt hjärta, en del som ingen annan någonsin kommer kunna ta ifrån er. ♥
 


» Linda

Är så stolt över dig som gjorde det här, du är en ängel <3

2013-06-06 // 12:58:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback