2011

Ska vara lite mainstream igen och skriva om mitt år 2011, men cool som jag är så har jag väntat enda tills nu, fränt va?  :)
Året började inte helt underbart måste jag säga. En konflikt förstörde i princip hela nyårsaftons kväll, tråkigt. Spenderade ungefär första veckan av året i Thailand. Dagen då jag kom hem hände något av det värsta som hade kunnat hända. Jag hade fått ett sms av min bästa vän där det stod att mitt fina lilla marsvin Vanilj inte längre levde. Minns fortfarande den hemska smärtan som tog över min kropp när jag satt där på golvet på Arlanda och bara grät.
Den sjunde januari fyllde jag år, samma datum som i år faktiskt! Det var min femtonde födelsedag och den var helt klart min värsta födelsedag någonsin eftersom den jag älskade mest av allt glömde bort den. Usch, det gjorde så sjukt ont, det är en sådan där händelse jag aldrig kommer kunna glömma bort.
I januari började jag även i en ny gymnastikgrupp. Jag trodde verkligen inte alls att jag skulle trivas i den, men den är helt underbar, och jag lärde mig så himla mycket! På bara någon månad gick jag från halvskruv till 540 och från volt till dubbel, det var så himla roligt. Under en period var Mixen verkligen allt, hur mycket jag än saknade Rostagymnasterna (RM-truppen).
I slutet av månaden fick jag lilla Polly och äntligen blev Plopp en social liten tjej, det betydde jättemycket för mig!
Sedan blev det februari och jag klippte ner mina älskade naglar helt och hållet, och jag hade en hemsk tid när de växte ut, aldrig mer korta naglar var min enda tanke.
Jag och min bästa vän åkte även iväg till Stockholm över dagen en dag under sportlovet. Vi åt så sjukt mycket godis, ni kan inte ens tänka er hur mycket. Vi hade en superdag, och det var typ den första "riktiga" saken vi gjorde tillsammans. Träffade även en dåvarande vän där.
Jag gjorde också en sådan där blogg-lista som alla gjorde då under februari (mainstream som sagt...), och den finns kvar där om ni undrar något om mig, typ. Dock har väldigt mycket förändrats, så jag kanske borde göra en ny...
I mars åkte klassen till Stockholm över dagen och det var en riktigt mysig dag. Vi var i riksdagen och det var väl inte det roligaste jag har varit med om, men ändå. Minns även att min bästa vän var lite ledsen för att hon åkte i "fel" buss, så jag försökte pigga upp henne, haha. På vägen hem åt vi iallafall massa choklad, så då var vi ju glada! Träffade även en dåvarande kompis under den resan.
Firade även våffeldagen med tre fina vänner. Vi hade ett litet snökrig, det var mysigt. Och så åt vi våfflor såklart, med karamellfärg, riktigt festligt!
Under den här tiden tränade jag en hel del vilket ledde till att min fot började krångla. Det var hemskt och jag var väldigt ledsen över det.
I mars tävlade jag för första gången med Mixen, en riktig skittävling för oss men vi hade kul, och det är det viktigaste. Jag minns att jag var väldigt glad för att jag lyckades att tävla med min skadade fot. Jag fick tejpas om flera gånger, men det var det värt.
Mamma åkte iväg till Malaysia i samma veva, och jag var så himla sur för att jag inte fick följa med. Jag stannade istället hemma och skrev nationella prov. NO-provet var något av det mest deprimerande jag har varit med om, men jag klarade det faktiskt med ett mycket bättre betyg än vad jag någonsin hade kunnat drömma om!
I april sov min bästa vän över hos mig för första gången..! Vi kollade på tjejfilmer, åt överdrivet mycket godis och busade, haha! Dagen efter andades vi in helium och tränade.
Jag blev spelgeek en snabbis i april, det var urtråkigt, rekomenderas ej!
Jag träffade även mina bästa killkompisar mycket under den här perioden, och jag saknar det väldigt mycket...
Under påsklovet åkte jag iväg till en dåvarande vän i ett par dagar, jag hade nog kul.
Jobbade även på Science FAIL med mina fina kompisar under april. Vi hade kul, och jag var sjukt stolt över mitt DNA som jag gjorde. Den dagen finalen var var min sista Science FAIL någonsin, lyckan går inte att beskriva!
I maj började jag och min vän pröva på olika sporter. Jag hade väldigt roligt och hoppas att vi kommer igång med det snart igen. Jag började även träna med en till grupp nu då jag skulle vara med på en tävling, det var jättejobbigt, och jättekul!
En annan dag åkte jag och min vän och åt glass på stan för att sedan ta oss till en gräsmatta och dansa och ha oss. Vi hade så himla mysigt kommer jag ihåg! Vi träffade även gamla vänner och bowlade.
Sedan blev det till att börja råplugga, och min underbara bästa vän fanns alltid där och stöttade mig då. Hur lite motivation jag än hade så fick han mig alltid att klara av allt som hade med skolan att göra. Om du bara visste hur otroligt tacksam jag är över det.
Jag satt uppe på Skype till sent på natten också, och pratade med mina kompisar och flummade som tusan. Jag saknar det.
I slutet av maj och början på juni åkte jag iväg på klassresa med min fina klass. Det var till största del helt awesome! Bilresan dit var supertrevlig, och jag och min bästa vän satt och skrek när vi insåg att det inte fanns täckning där vi skulle vara, haha! Kvällarna spenderades nere på stranden, och det var sååå mysigt. Andra natten var en av de bästa nätterna i mitt liv. Jag och min bästa kompis satt och sjöng när våran musiklärare spelade gitarr till sent på natten och sedan gick vi på promenad i skogen med några andra. Vi låg uppe på ett berg och kollade på molnen just innan solen började gå upp och sedan gick vi in till ett tält och satt runt en eld. Jag somnade och gjorde lite konstiga saker, haha...
Sedan var det dags att tävla på RM3! Övernattning på en skola och mycket mys. Tävlingen gick bra, och jag var glad! Andra dagen av tävlingen jobbade jag på idrottshuset och köpte bullar.
Sedan började den där jobbiga perioden just innan man går ut grundskolan. Balen, en fin kväll som jag inte kommer att glömma. Ångesten och paniken för att allt helt plötsligt bara skulle ta slut. Avslutningen, när vi efter fyra års längtan äntligen kastade våra blå hattar var det inte alls lika underbart som vi hade tänkt oss. Usch vad jag grät.
Under hela vårterminen hatade jag att gå i skolan. Jag ville verkligen inte. Var orolig för vad som skulle hända varenda dag och bröt flera gånger ihop helt och hållet, både i skolan och hemma, men gömde mig bara för allt och alla. Jag tror inte ens någon vet varför jag hatade det så himla mycket.
Samma dag som jag gick ut grundskolan förlorade jag en av mina bästa vänner någonsin. Det var hemskt och jag var så förstörd. Jag önskar att det hade varit sista gången jag var tvungen att gå igenom det.
Sommarlovet var både bra och dåligt! Jag invigde det med sanning och konka med mina vänner och fick se min kära killkompis springa nerför gatan i bikini, haha!
I början av lovet kom en av mina dåvarande kompisar till Örebro för att bo hos mig i ett par dagar. Vi träffade mina vänner, och det var trevligt då.
Spenderade även en natt på backahallens tak med en fin vän med godis, gitarr och en massa prat! Vi dygnade och åt frukost på McDonalds. Fick även min första koffeinkick den dagen. Jag mådde väldigt dåligt och trodde seriöst att jag skulle dö.
Åt frukost på McDonalds ännu en gång, men med en annan av mina bästa vänner! Träffades sjukt tidigt bara för att kunna göra det, men det var det värt!
Sedan åkte jag iväg till Malta med mamma! Det var en fin resa och jag hade väldigt roligt. Saknade dock mina fina vänner, såklart.
En vecka senare åkte jag iväg på den bästa resan i hela mitt liv. London med Amanda, det var så sjukt awesome. Jag har aldrig mått bättre och känt mig friare, och absolut aldrig haft roligare! Jag trodde att det skulle bli så himla kul, och det blev tusen gånger bättre om inte mer. Det blev massa shopping, skratt, mys, mat, och flumm, och jag saknar det väldigt mycket!
Det var även nu jag blev belieber. Fyllde hela mitt rum med Justin Bieber-bilder och hans skivor gick på repeat hela tiden. Precis som nu.
Samma dag som jag kom hem från London blev jag väldigt sårad, och det gjorde väldigt ont.
En vecka senare åkte jag på gymnastikläger i Helsingborg! Jag var så otaggad att jag faktiskt funderade på att sjukanmäla mig, men det var så kul! Jag och min bästa vän gick vilse, och vi åt ungefär tre kilo godis på typ fem dagar, tjockisarna...
Kvällen när jag kom hem från lägret var nog den värsta på hela sommarlovet. Blev så sjukt sårad och var helt förstörd. Jag grät tills jag verkligen inte fick fram fler tårar, men fortsatte gråta ändå, fast utan tårar. Jag mådde väldigt dåligt och var beredd att ge upp allt.
Dagen efter åkte jag till Stockholm och träffade en dåvarande vän. Träffade även mina bästa vänner där, och det var jättekul!
Fyllde resten av sommarlovet med vänner, skratt, sena kvällar på studsmattan med massa prat, pizza, tårar, bråk, övernattningar, Justin Bieber, godis, pratstunder med en vän som betydde väldigt mycket för mig som jag verkligen saknar, bio och kaffe.
Sedan var det dags för mig att börja gymnasiet. Jag började med en bra inställning. Jag var glad och gillade både skolan och klassen och tyckte att skolarbetet var lätt.
Min bästa vän färgade håret rött nu och jag tyckte det var så himla fint!
I september kom min moster till Sverige och jag och en vän bestämde oss för att köpa en present till henne. Det slutade med att vi stod och försökte slå in presenten i ungefär en timme. I slutet av den veckan åkte jag, mamma och moster upp till Stockholm och sprang tjejmilen. Det var riktigt kul! På kvällen träffade jag en dåvarande kompis för sista gången. Och dagen efter ringde min bästa vän och berättade att hon skulle prova att gå i min klass en dag, jag blev så himla glad! En vecka senare började hon och jag blev världens lyckligaste!
Nu började fler människor läsa min blogg, och jag var jätteorolig för att bli ratad pågrund av vad jag skrev, men eftersom jag har så fina vänner så blev det inte så, tack.
Nu började tiden då jag sov mer borta än hemma, och så är det fortfarande.
Sedan fick jag kontakt med en av mina föredetta vänner, vi bestämde oss för att ses och det var så himla kul. Vi spenderade flera timmar med att sitta och prata om allt mellan himmel och jord i flera timmar. Om ni bara visste hur mycket jag saknade henne.
I september flyttade även min morbror till England, och jag saknade honom väldigt mycket.
Började även träna med min gamla gymnastikgrupp nu eftersom jag skulle tävla med dem. Det var jätteroligt, hade saknat mina gamla tränare väldigt mycket!
Det fanns också en väldigt viktigt person i mitt liv under den här tiden som jag faktiskt knappt kände men som jag tyckte väldigt mycket om. En person som gjorde mig glad, iallafall för stunden. Dock är vi inte vänner nu, det var nog mest en kul grej.
Skolan gick åt helvete, jag orkade inte plugga, än mindre gå till skolan. Det hände att jag skolkade och jag kom ofta försent. Jag slutade sova på nätterna och var väldigt stressad vilket ledde till att jag flera gånger svimmade. McDonalds besöken blev allt fler och pengarna allt färre...
Någon gång runt den här tiden blev jag beroende av någon.
Sedan hände det värsta som någonsin kunde hända. Jag och min pojkvän gjorde slut. Efter två år. Var så sjukt förstörd och grät, och grät, och grät, och hatade mig själv, mer än någonsin. Dagen i skolan var hemsk, men jag är glad att jag har världens finaste vän som fanns där för mig exakt hela tiden. Det betydde så mycket för mig, och jag är så himla tacksam, jag hoppas att hon vet det. Jag har inte mått sämre.
Dagen efter det åkte jag iväg till Skåne och tävlade med RM-truppen på RC. Det var en rolig tävling och jag myste mycket med en fin vän. Det gick bra för oss! Min fot var fortfarande skadad dock.
Sedan var jag, och två av mina bästa vänner och hälsade på ett LAN på våran förra skola. Det var kul, och jag saknar skolan. Och mina vänner.
På höstlovet åkte jag och min vän iväg till Stockholm igen för att fira halloween, shoppa och umgås. Vi hade väldigt roligt och mysigt och skrattade ihjäl oss flera gånger. Och åt godis, såklart, och inte lite...men det var gott! :)
Dagen efter vi kommit hem släpptes Under the Mistletoe och sedan dess har jag spelat jullåtar 24/7, Justin Bieber är bäst!
På slutet av lovet kom en saknad vän från Stockholm och hälsade på mig och min bästa vän här i Örebro. Vi köpte massa godis, spelade Game Cube och sov hemma hos mig. Och satt flera timmar uppe på ett skoltak med godis och dricka. Alltid lika mysigt. Då min ena vän var väldigt trött så stannade jag och mina andra fina vän uppe och kollade på Friends och pratade, det var riktigt mysigt! Dagen efter satt vi på tak igen och pratade. Hihi.
Nu började jag även lära känna någon som senare skulle förstöra mitt liv lite grann, det ångrar jag verkligen..!
Tankar om att hoppa av skolan eftersom jag är för dum för sam började plåga mig varje dag. Jag ville aldrig gå till skolan och det var inte sällan jag grät på morgonen för att jag verkligen inte ville gå dit längre, men jag höll det för mig själv hur illa det faktiskt var eftersom jag märkte att jag drog ner alla andra.
En månad innan julafton hade jag Star for Life-konsert och den var helt underbar! Jag hade så himla roligt och vi sjöng bra låtar. Jag blev väldigt glad och taggad på livet för en kort stund tack vare denna konsert.
Just innan månadsskiftet var jag på Grisfest med några av mina bästa vänner. Jag hade en riktigt trevlig kväll och hoppas vi snart gör något sådant igen. Fick även känna mig lite uppskattad, det var roligt.
Sedan blev det december! Jag var taggad på en rolig sista månad på året, jag ville bara leva. Det blev inte så. Jag var väldigt nere och orkade inte riktigt med livet.
I början av månaden hade jag och min bästa vän ett julbak. Vi var väldigt frustrerade i början, men det hela slutade väldigt bra med goda nybakade saker och Lasse-Majas detektivbyrå! Vi slappade hela dagen därpå. Tog en powernap när vi kände för det och tillbringade i princip hela dagen iklädda pyjamasar.
Sedan hände det som inte fick hända. Jag skadade mig. Jag landade fel på en träning och smärtan i ryggen går inte att beskriva. Ambulansen kom och jag tillbringade några dagar på sjukhuset. Efter det fick jag hoppa på kryckor och jag var jätteledsen. Jag kunde knappt röra mig och jag kunde inte vara med på den årliga uppvisningen med gymnastiken. Usch.
Ett bråk med en vän förstörde mig totalt, även fast jag inte vågade visa det eftersom jag var så rädd att förlora denna personen.
Livet utan att träna var inte lätt. Jag var ofta nedstämd och hatade allt, mest mig själv för att jag var så klantig. Jag ville inget hellre än att träna.
I mitten av december var det dags för lucia igen, och jag gick utan kryckorna för första gången. Det var roligt, och riktigt jobbigt, men värt det. Jag älskar verkligen konserter.
Den 21:a åkte jag iväg till Thailand för att fira jul och nyår där! Det var jobbigt att åka ifrån mina vänner och jag och en av mina absolut bästa vänner hade en mysig övernattning dagen innan. Vi lyssnade på Hallelujah i flera timmar och skrattade ihjäl oss, som alltid!
Vi åkte runt på massa olika ställen i Thailand, och vi firade en relativt lugn nyårsafton.
Det var mitt år det... 
Tack till alla ni som fanns där för mig, stöttade mig och höll mig över ytan. Ni betyder så himla mycket, allihop. Jag älskar er. Och fy på er, eller du, som tog sönder mig totalt och gjorde min höst till den värsta någonsin.
Nu jobbar jag på att 2012 blir bättre än 2011, och det kan ju inte vara för svårt.
Tack för att ni orkade läsa.


Vackert skrivet :D haha, jag kom att tänka på "Nej juste, han sitter ju i andra bussen" livets! XD

2012-01-30 // 20:06:08

åhh vad jag saknar dig Lie!! :( måste sees!! saknar alla härliga minnen, typ so lektionerna med muslam o grejer!!! ;( saknar dig verkligen super mycket! vi måste ses snart! <3

2012-01-30 // 21:10:21

hahah jevvlar vilket minne! kommer fan heller ihåg hela mitt år ;O men sjukt glad att jag fick va med i en del av allt kul som hände iaf, fyfan för att hösten i övrigt va sån... håller tummarna för 2012! loveyou <3

2012-01-30 // 21:51:16
» P

Åhh, skulle gärna kommentera allting, men då skullere bli lika långt som din text..

Tack för hela året, du gjorde mitt år, lätt! HAHAH, vi kurrade vilse!!!!!!!!!

Vi ska göra 2012 så acke och så sjukt bäst. Älskar dig <3

2012-01-31 // 15:54:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback