You have to learn how to fall before you learn how to fly

Insåg nyss att jag inte har sagt gott nytt år till alla ännu, så gott nytt år! Hoppas alla hade ett bra år 2011, för mig var det väl...sådär. Iallafall så har jag faktiskt ett par nyårslöften i år.
Det första handlar snabbmat, godis, glass och allt sådant där annat mumsigt. Om ni bara visste hur mycket jag hatar dessa saker för vad de gjorde mot mig, mina pengar och min kropp förra året! Jag har aldrig ätit så onyttigt som då under en så lång tid, och jag tänker inte skylla på att jag tröståt, även fast det faktiskt var så ibland. Det skulle inte förvåna mig om jag tillbringade mer tid på McDonalds än vad jag gjorde i skolan efter att jag började gymnasiet. Usch. Så nu blir det byebye till godsaker fram till sommaren iallafall, både för att det är onyttigt och för att min ekonomi är värre än någonsin..! Kanske ska tillägga att det inte var sådär hela året iallafall, det började i samma veva som jag började gymnasiet. Äckelpäckel, det är jag det. Gratis-fika är dock helt godkänt, så självklart passade man på att äta idag, haha. Min inställning till detta löfte har inte varit den bästa, men jag är säker på att jag kommer klara det! :)
Min andra löfte är jag ganska stolt över. Hur egoisktisk det än låter så går det i princip ut på att jag ska skita i alla andra utom mig själv, fast ändå inte riktigt... Jag ska börja göra saker som jag tycker känns bra, och saker som jag vill göra, sluta göra saker för andras skull. Och så ska jag vara mig själv, hela tiden! Inte för att jag är stolt över den jag är, men för att det kommer göra livet så sjukt mycket lättare. Jag vet inte hur mycket jag har skämt ut mig redan i år, och för ungefär ett halvår sedan hade jag velat gå under jorden om dessa saker hade hänt då, nu skrattar jag tills jag gråter åt vad som händer, haha! Om man bara lever en gång får man väl ta och leva på riktigt. Jag ska få alla problem ur världen.
Ett löfte jag har haft i flera år nu kommer med även detta år, för jag lyckas aldrig hålla det. Jag vill bli glad, lycklig och få mitt liv i balans. Det är svårt, jobbigt och väldigt krävande, men tro mig, jag ska göra allt för att det ska bli bra i år. Man får väl se vad som händer och inte.


» P

Asså jag vill verkligen inte veta hur mycket tid och framförallt PENGAR vi spenderat på donkefinken.. så hemskt, ånghesten!



Vetu vad vi gillar? Gratisfikan! :)



Du kommer klara allting, det vet jag, vi klarar det tillsammans. :)

2012-01-22 // 12:46:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback